صد یک جلوتر از رقبا

به گزارش وبلاگ یاسین، امروزه کسب وکارهای نوپای زیادی وجود دارند که کوشش می نمایند با حذف واسطه ها، تولیدنمایندگان محصولات زراعی و خوراکی را به طور مستقیم به مصرف نمایندگان آن محصولات متصل نمایند.

صد یک جلوتر از رقبا

هدف اصلی این گونه نرم افزارهای همراه یا پلتفرم هایی که در بستر وب فعالیت می نمایند، این است که بازار را از حالت سنتی خارج نمایند و سود اقتصادی دو طرفه ای را هم برای فراورینماینده و هم برای مصرف نماینده به وجود آورند. یکی از این ها وبگاه صد یک است که اخیرا هواداران زیادی پیدا نموده است.

رونق بازارهای اینترنتی جدید معمولا باعث می گردد کشاورز، باغدار، زنبوردار یا هر فراورینماینده دیگری در این حوزه بتواند محصولات خودش را مستقیما به مصرف نماینده برساند تا بخشی از پول ذخیره شده ناشی از حذف واسطه ها به درآمد فراورینماینده افزوده گردد و بخش دیگرش هم با کاهش قیمت تمام شده محصول، منجر به ارزان شدن آن محصول شده و فشار اقتصادی کمتری را متوجه خریداران می نماید.

این بازی دو سر برد، کارمزدی هم برای کسب وکار نوینی که بستر ارتباط مستقیم میان فراورینماینده و خریدار را فراهم نموده است و درواقع محصولات فراورینماینده را برایش به فروش می رساند در نظر گرفته تا به نوعی بازی را سه سر برد کند! در این مدل تجارت نوپا، همه طرفین از پیشرفت فناوری بهره مند می شوند تا بار دیگر ثابت گردد اگر فناوری در خدمت ایده ای درخشان به کار گرفته گردد، چقدر می تواند برای جامعه مفید بوده و منفعت اقتصادی به همراه داشته باشد. ویرا سلامت صد یک برنا نام شرکت خلاقی است که از اسفند 98 در این زمینه مشغول به کار شده و با وجود شرکت های دیگری که در همین حوزه فعالیت می نمایند، توانسته است با تکیه بر ویژگی های منحصر به فردی که دارد راه خودش را پیدا کند.

قاسم حاجیلو، مدیرعامل شرکت ویرا سلامت صد یک برنا و همچنین بنیان گذار وبگاه صد یک است که دغدغه اصلی آن ارائه محصولات ارگانیک و سالم با قیمتی ارزان تر از بازار است. تیم صد یک در محدوده استان فارس و شهر شیراز مشغول فعالیت هستند، اما محصولات شان را به وسیله پست به دست مصرف نمایندگان در سراسر ایران می رسانند.

وجه تمایز صد یک با دیگران

بنیان گذار وبگاه صد یک در گفت وگو با جام جم، ضمن تأکید بر این نکته که تمام محصولات عرضه شده در این وبگاه به صورت ارگانیک فراوری می شوند، می گوید: در فراوری بیشتر محصولات ما از سم و کود شیمیایی استفاده نمی گردد که به اصطلاح به آنها محصولات ارگانیک گفته می گردد. تمام کوشش تیم صد یک بر این بوده است که محصولاتی سالم و با کیفیت به دست مصرف نماینده برسد که علاوه بر ارگانیک بودن محصولات، بخشی از این امر ناشی از معرفی کامل فراورینمایندگان و اعتمادسازی اجرا شده میان آنها و خریداران است. درواقع مصرف نماینده دسترسی کاملی به بیوگرافی و رزومه کاری فراورینماینده مورد نظرش دارد و علاوه بر آن می تواند نظر سایر خریدارانی که از محصولات آن فراورینماینده استفاده نموده اند را هم ببیند. در این حالت مصرف نماینده تا حد بسیار زیادی نسبت به خریدش مطمئن می گردد و می تواند با خیال راحت از اینکه محصولات با کیفیت به دستش خواهد رسید، خرید خود را ثبت کند.

حاجیلو می افزاید: شاید مهم ترین شاخصه پلتفرم صد یک قیمت محصولات آن باشد. به جرأت می توانیم ادعا کنیم هیچ کسب وکار مشابهی در کشور نیست که در زمینه قیمت بتواند با ما رقابت کند. به دلیل ایجاد رابطه مستقیم بین فراورینماینده و خریدار، اختلاف قیمتی که از حذف واسطه ها به وجود می آید دست ما را برای بالابردن درآمد فراورینماینده و همچنین کاهش قیمت تمام شده محصول برای مصرف نماینده باز می گذارد. شاید جالب باشد بدانید در بعضی محصولات، قیمتی که فراوری نماینده محصولش را به واسطه ها می فروخت، چیزی حدود یک دهم قیمتی بود که مصرف نماینده آن محصول را خریداری می کرد!

کوشش برای کاهش 50درصدی تورم

حاجیلو درباره قدم هایی که صد یک در آینده برخواهد داشت می گوید: طبق پیش بینی ما، در صورتی که به کمک خداوند بتوانیم به اهداف مشخص شده خودمان دست پیدا کنیم، تا یک سال آینده خواهیم توانست در حوزه محصولات زراعی و خوراکی، تورم بازار کشور را تا 50 درصد کاهش دهیم. این قدم بسیار بزرگی در کسب وکار ما خواهد بود که برای رسیدن به آن بسیار کوشش می کنیم.

بنیان گذار صد یک در ادامه می افزاید: در حال حاضر تمرکز فراوریات ما روی خشکبار و دم کردنی های متشکل از انجیر، پسته، گردو، بادام، زرشک، زعفران، چای و حبوبات است.

همچنین محصولات دیگری از قبیل عسل، خرما، میوه خشک، سبزی خشک، آلو بخارا، روغن های گیاهی، توت خشک، مویز، کشمش و محصولات بومی و محلی استان فارس هم به صورت خانگی و بسیار بهداشتی از سوی فراورینمایندگان ما در حال عرضه هستند. اما طبق برنامه ای که برای توسعه کسب وکارمان داریم، در آینده ای نزدیک تره بار را هم به سبد محصولات مان اضافه خواهیم کرد تا بتوانیم طیف وسیع تری از نیازهای مشتریان مان را پوشش دهیم.

فراز سهیلی آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه وبلاگ یاسین

منبع: جام جم آنلاین

به "صد یک جلوتر از رقبا" امتیاز دهید

1 کاربر به "صد یک جلوتر از رقبا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صد یک جلوتر از رقبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید