با خوشمزه ترین پای های جهان آشنا شویم

به گزارش وبلاگ یاسین، شیرینی پای (pie)، نوعی خوراکی خوشمزه است که از یک لایه خمیر به همراه مواد دیگر شکل می گیرد. پای های متفاوتی در سراسر دنیا دیده شده که بسته به نوع موادی که در آن ها استفاده می شوند، طعم های متفاوتی دارند و در اندازه های مختلفی نیز تهیه می شوند. انواع پای یکی از بی مثال ترین خوراکی ها در بین مردم هستند که معمولا به عنوان میان وعده، دسر یا صبحانه سرو می شوند. در این بخش محبوب ترین و خوشمزه ترین انواع پای را برای شما دوستان توضیح می دهیم.

با خوشمزه ترین پای های جهان آشنا شویم

پای گوشت

پای گوشت یکی از معروف ترین انواع پای بوده که در کشورهایی چون انگلستان، نیجریه و استرالیا هواداران زیادی دارند. این نوع شیرینی در اندازه های کوچکی پخته شده و با موادی چون گوشت و سبزیجات پر می شود. فلفل قرمز و پودر کاری نیز از جمله ادویه جات و طعم دهنده های پرکاربرد این نوع شیرینی هستند. گفته می شود پای گوشت اولین بار در کشور انگلستان و توسط آشپزهای انگلیسی پخته شد و به وسیله سربازهای این کشور و نیروهای جنگی به کشورهای دیگر دنیا انتقال پیدا کرد. در واقع، پای نوعی غذای خیابانی بوده که سربازان انگلیسی در خیابان ها و بنادر مهم کشورشان می خوردند. برای خوردن پای گوشت انگلیسی احتیاج به کارد و چنگال نبود و شکل آن طوری طراحی شده که به راحتی با دست خورده می شد، از این رو محبوبیت خاصی در بین سربازان انگلیسی داشت.

ژیان بینگ (Jian bing)

ژیان بینگ نوعی غذای خیابانی چینی است که معمولا به عنوان میان وعده خورده می شود. این شیرینی بیشتر شبیه به اسنک است که از دو لایه خمیر دایره ای شکل تهیه می شود و داخل آن با موادی چون گوشت ورقه شده، پیاز و زنجبیل تازه پر می شود. خمیرها پس از پر شدن بخار پز شده یا در روغن سرخ می گردند.

پای قابلمه ای

پای قابلمه ای یکی از رایج ترین انواع پای بوده که در طعم های مختلف و با انواع گوشت مرغ، گوساله، گوزن یا جانداران دریایی تهیه می شود. براساس اطلاعات بدست آمده از تاریخ، قدمت این مدل از انواع پای به رومیان و یونانی ها بر می شود، اما اولین بار دستور تهیه آن در یک کتاب آشپزی آمریکایی نوشته شد و به نام مردم این کشور ثبت گشت. انگلیسی ها اغلب از گوشت گوسفند و انواع دیگر گوشت در پای استفاده می نمایند و آمریکایی علاوه بر این نوع پای، به پای دریایی نیز بسیار علاقمندند. پای دریایی اولین بار در کشتی و با گوشت تازه ای که از دریا تهیه می شد، بدست آمد.

پاستیلا (Pastila)

پاستیلا نوعی شیرینی پای گوشت اسپانیایی بوده که البته نوع مراکشی آن نیز بسیار معروف است. مراکشی ها خمیری بسیار نازک را برای نوع از شیرینی پای ارائه نموده و داخل آن را با تکه های مرغ، سبزیجات خرد شده و تخم مرغ پر می نمایند. برای طعم دادن به مواد این نوع از شیرینی پای نیز از ادویه جات مختلفی چون سیر، زعفران استفاده می شود.

اسفیها (Sfiha)

نوعی پای گوشت شرقی است که به عنوان یک غذای مدیترانه ای شناخته می شود. تفاوت اسفیها با پای های دیگر در سرباز بودن آن است. برای درست کردن اسفیها خمیر را کمی گود نموده و درون آن را با موادی چون گوشت کوبیده شده، گوجه فرنگی، پیاز، پنیر نرم، ارده و شیره انار پر می نمایند. در واقع این نوع شیرینی ظاهری شبیه به پیتزا دارد و در کشورهایی چون برزیل و آرژانتین بسیار پرطرفدار است.

امپانادا (Empanada)

امپانادا یک پای اسپانیایی است که ظاهری مشابه به پای گوشت انگلیسی دارد، اما مواد آن کمی متفاوت تر است. این نوع پای از اسپانیا به کشورهای دیگر راه یافته و متناسب با ذائقه مردمان تغییراتی در آن ایجاد شده است. برای درست کردن امپانادا از مواد مختلفی چون گوشت گوساله، گوشت جانوران دریایی یا سوسیس استفاده می شود که در هر کشور نوعی از آن محبوب تر هست. به عنوان مثال، کشور آرژانتین امپانادا را با گوشت گوساله می پزد. درست کردن امپانادا در بخش های اسپانیا نیز با یکدیگر متفاوت بوده و از مواد خاصی در آن بهره می برند.

منبع: همگردی

به "با خوشمزه ترین پای های جهان آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوشمزه ترین پای های جهان آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید