بیماری که با کاهش وزن و تپش قلب خود را نشان می دهد

به گزارش وبلاگ یاسین، بری بری، یک نوع سوء نغذیه است که در اثر کمبود ویتامین B1 (تیامین) به وجود می آید و علائمی چون کاهش وزن و تپش قلب به همراه دارد.

بیماری که با کاهش وزن و تپش قلب خود را نشان می دهد

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی وبلاگ یاسین، بری بری، یک نوع سوء تغذیه است که در اثر کمبود ویتامین B1 (تیامین) به وجود می آید. تیامین در شکاندن مولکول های قند برای فراوری انرژی نقش مهمی دارد.

علت پیدایش بری بری چیست؟

بدن انسان قادر به فراوری تیامین نیست به همین علت بری بری در بدن انسان ظاهر می گردد. افرادی که از رژیم غذایی مناسب همچون (غلات، اردکامل، گوشت تازه، حبوبات، سبزیجات، میوه ها و شیر وجو) استفاده نمی نمایند دچار این عارضه می شوند؛ بنابراین بری بری در اشخاصی آشکار می گردد که به دلایلی مانند قحطی این غذا ها را از رژیم غذایی خود حذف یا میزان آن ها را از مقدار مورد احتیاج بدنشان کم نموده اند.

علاوه بر این بیماری بری بری در افرادی که از برنج سفید با تیامین کم مصرفی می نمایند نیز دیده شده است همچنین نوزادان شیرخواری که مادر آن ها کمبود تیامین دارند، نیز در معرض ابتلا به بری بری هستند.

در گوشت بعضی ماهی ها آنزیم تیامیناز وجود دارد و باعث از بین رفتن تیامین بدن انسان می گردد که با پختن ماهی آنزیم تیامیناز از بین می رود اما مصرف خام ماهی در بعضی کشور های خام خوار مانند ژاپن ممکن است بری بری را به همراه داشته باشد.

علائم بری بری چیست؟

بری بری نیز مانند بیماری های دیگر علائم و نشانه هایی چون کاهش وزن، اختلالات هیجانی، اختلال در ادراک وحواس، ضعف و درد در اعضای بدن، نامنظمی ضرب آهنگ قلب و تورم را در بخش های بدن دارد.

درمان بری بری

درمان بری بری با مصرف تیامین به صورت تزریق یا قرص صورت می گیرد. نشانه های بهبود ببماری بری بری از لحظاتی پس از آغاز درمان آشکار می گردد. در صورتی وجود نداشتن این ویتامین به شکل دارو، درمان با رژیم غذایی از تیامین (مانند نان کامل) می توان صورت گیرد. روند بهبود درمان به وسیله رژیم غذایی کندتر خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیماری که با کاهش وزن و تپش قلب خود را نشان می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری که با کاهش وزن و تپش قلب خود را نشان می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید