طرز تهیه دسر پودینگ شکلاتی به دو روش

به گزارش وبلاگ یاسین، پودینگ شکلاتی، یکی از انواع دسر شکلاتی است. این پودینگ دو روش تهیه بین المللی دارد؛ در یک روش ابتدا مواد ترکیب شده پودینگ شکلاتی جوشانده می شوند و سپس سرد می شوند که این کار باعث ایجاد روکش شکلاتی روی پودینگ می گردد. این روش در آمریکا و کانادا رواج دارد و روش دوم که به حالت کیک طبخ می گردد. این روش هم در بریتانیا، ایرلند، استرالیا و نیوزلند رواج دارد. بروتشن به نانی گفته می گردد که داخل آن پر از دانه های شکلات یا کشمش یا مغز بادام و فندوق است. برای تهیه دسر پودینگ شکلاتی به این روش، از بروتشن شکلات بهره ببرید.

طرز تهیه دسر پودینگ شکلاتی به دو روش
  • مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی به روش اول (برای 3 تا 5 نفر)

  • مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی به روش دوم

توت فرنگی 10 عدد

موز سه عدد

شیر کم چرب کاله خرید آنلاین نیم لیتر

تخم مرغ سه عدد

شکر یک قاشق غذاخوری

بروتشن شکلات دو عدد

کره به مقدار لازم

آرد گندم یا آرد ذرت 60 گرم

شیر دوونیم پیمانه

شکر 45 گرم

شکلات خرد شده 120 گرم

ژلاتین چهار ورقه

  • طرز تهیه پودینگ شکلاتی به روش اول

  • طرز تهیه پودینگ شکلاتی به روش دوم

مرحله اول

برای آغاز، پوست موزها را جدا نموده و آن ها را به صورت حلقه ای برش دهید. حالا کره را داخل قابلمه بیندازید و قابلمه را روی شعله معمولی گاز قرار دهید و موزها را به آن اضافه کنید. توت فرنگی ها را هم به صورت حلقه ای بریده و داخل قابلمه بریزید.

مرحله دوم

در این فاصله که کره و موز و توت فرنگی روی حرارت هستند، بروتشن شکلاتی را به صورت مکعبی بریده و به مواد اضافه کنید. میوه ها را با بروتشن و کره به خوبی هم بزنید و بعد از آب شدن کره، شعله را کم کنید تا میوه ها ته نگیرند. سپس در ظرف شیشه ای جداگانه، ابتدا شکر را ریخته بعد تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید. تخم مرغ و شکر را خوب هم بزنید.

مرحله سوم

وقتی مخلوط کرم رنگ شد به این معنی است که شکر به اصطلاح به خورد تخم مرغ رفته است. در این مرحله شیر را به سس دسر پودینگ شکلاتی خود اضافه کنید و خوب با هم زن هم بزنید.

مرحله چهارم

بعد از یکدست شدن پودینگ شکلاتی، آن را روی میوه و بروتشن در قابلمه بریزید. بروتشن را خوب در شیر و تخم مرغ غرق کنید. درب قابلمه را بگذارید و به مدت 10 تا 12 دقیقه روی شعله معمولی گاز قرار دهید.

بعد از 10 تا 12 دقیقه دسر را در ظرف سرو ریخته و با توت فرنگی یا شکلات و موز روی آن را تزیین کنید.

نکات تهیه پودینگ شکلاتی به روش اول

  • به جای توت فرنگی می توانید از مربای آن هم بهره ببرید و هم چنین از هر میوه ای به جز مرکبات.
  • می توانید این دسر پودینگ شکلاتی را بدون کره هم تهیه کنید.
  • دلیل استفاده از موز و توت فرنگی در این دسر پودینگ شکلاتی، این است که هم مزه دل چسبی به دسر یا صبحانه می دهد و هم باعث گرفته شدن بوی تخم مرغ می گردد.
  • با همین روش می توانید پودینگ دو رنگ مثل پودینگ شکلاتی-زعفرانی درست کنید.

مرحله اول

ابتدا سطح یک ظرف شیشه ای به گنجایش تقریبا 2 لیتر را با روغن مایع چرب کنید.

مرحله دوم

آرد را در ظرفی جداگانه بریزید و نصف پیمانه از شیر سرد را به آن اضافه کنید و خوب با قاشق هم بزنید.

مرحله سوم

باقی مانده شیر را در یک قابلمه ریخته و بجوشانید. سپس شیر جوشیده شده را از روی شعله برداشته و به آن محلول آرد و شیر سرد را اضافه کنید. توجه داشته باشید که حین اضافه کردن آرد به شیر، آن را مرتب هم بزنید.

مرحله چهارم

شکر را به مایع اضافه کنید. قبل از گذاشتن قابلمه دسر بر روی گاز، ژلاتین را در ظرفی جداگانه در مقداری آب بخیسانید. مقدار آب تقریبی است و دلخواه است چون که باید اضافه آن را از ژلاتین جدا کنید. قابلمه مایع دسر پودینگ شکلاتی را روی حرارت قرار دهید و مرتب هم بزنید.

مرحله پنجم

بعد از این که مایع غلیظ شد و تقریبا به غلظت فرنی رسید آن را از روی شعله بردارید و ژلاتین را که کاملا خیس خورده از آب جدا کنید و به درون قابلمه بریزید. سپس به خوبی مخلوط را هم بزنید تا ورقه های ژلاتین کاملا در پودینگ حل گردد.

مرحله ششم

قبل از این که پودینگ شکلاتی گرمای خود را از دست بدهد، به آن شکلات را اضافه و آغاز به هم زدن کنید تا زمانی که شکلات در پودینگ آب گردد و یک مایع صاف و یک دست ایجاد گردد.

مرحله هفتم

بعد از یک دست شدن مایع پودینگ، آن را داخل ظرف شیشه ای که از قبل چرب نموده اید، بریزید. پودینگ را به مدت 10 الی 12 ساعت در یخچال قرار دهید و بعد از این مدت آن را داخل ظرفی دیگر برگردانید و سرو کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه دسر پودینگ شکلاتی به دو روش" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه دسر پودینگ شکلاتی به دو روش" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر پودینگ شکلاتی به دو روش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید