عکس ، انقلاب بی ام دبلیو و تویوتا با این موتور هیدروژنی !

به گزارش وبلاگ یاسین، زومیت نوشت: بی ام دبلیو گفت که فراوری سلول سوختی برای بی ام و iX5 هیدروژنی در مرکز تخصصی هیدروژن خود در مونیخ شروع شده است.

عکس ، انقلاب بی ام دبلیو و تویوتا با این موتور هیدروژنی !

خودروساز باواریایی اظهار داشت که فراوری سلول سوختی را برای بی ام و iX5 هیدروژنی در مرکز تخصصی هیدروژن خود در مونیخ را شروع نموده است. الیور زیپس رئیس هیئت مدیره بی ام و به همراه فرانک وبر عضو هیئت مدیره و مسئول توسعه در این مراسم حضور داشتند. همان طور که پیش از این اعلام شده بود، فراوری محدود کانسپت بی ام و iX5 هیدروژنی که در سال گذشته معرفی گردید هم برای اهداف آزمایشی و هم برای اهداف نمایشی در خاتمه امسال شروع خواهد شد. لازم به ذکر است که سلول سوختی مورد احتیاج این خودرو به وسیله تویوتا تامین شده است.

این خودرو از یک سیستم سلول سوختی بهره می برد. این سیستم قرار است در کنار یک باتری با عملکرد بالا سبد محصولات بی ام و را با افزودن یک پیشرانه منحصر به فرد برای بخش ویژه بازار غنی کند.

الیور زیپس در باره بی ام و iX5 هیدروژنی گفته است: هیدروژن به عنوان یک منبع انرژی تطبیق پذیر، نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا دارد. به نظر ما خودروهای هیدروژنی از لحاظ فنی در کنار خودروهای برقی باتری دار قرار می گیرند و تجسم تحرک برقی را تکمیل می نمایند.

تویوتا، تامین نماینده سلول سوختی بی ام و iX5 هیدروژنی

خودروساز باواریایی در بیانیه خود جزئیاتی را در خصوص روند فراوری بی ام و iX5 هیدروژنی اعلام کرد. این شرکت آلمانی سلول های سوختی را از تویوتا تأمین می نماید. این رویداد گزارش قبلی مبنی بر همکاری این دو شرکت برای فراوری انبوه خودروهای سلول سوختی نو را تأیید می نماید.

به گفته خودروساز باواریایی، سیستم های سلول سوختی بی ام و iX5 هیدروژنی در دو مرحله فراوری می شوند. ابتدا دسته ای از سلول های سوختی از سلول های فراوریی تویوتا مونتاژ می شوند. سپس سایر اجزا برای تکمیل سیستم سلول سوختی روی آن نصب می شوند. هر دو فرایند در کارخانه گروه بی ام و به صورت داخلی انجام می شوند.

خودروساز باواریایی هنوز جزئیاتی درباره پیشرانه بی ام و iX5 هیدروژنی منتشر ننموده است؛ هرچند نسخه کانسپت دارای پیشرانه ای با توان 168 اسب بخار بود. محدوده پیمایش این مدل هنوز تعیین نیست، اما احتمالاً به دو مخزن هیدروژن شش کیلوگرمی مجهز خواهد بود.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، انقلاب بی ام دبلیو و تویوتا با این موتور هیدروژنی !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، انقلاب بی ام دبلیو و تویوتا با این موتور هیدروژنی !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید