طرز تهیه آش ماست (بروجرد)

به گزارش وبلاگ یاسین، در شهرهای مختلف ایران، آش ماست به شیوه های مختلفی طبخ می گردد. بروجردی ها این آش را با بلفور، نخود و لوبیا آماده می نمایند، تبریزی ها در آن گوشت می ریزند و شیرازی ها آن را با لپه درست می نمایند. در ادامه این مطلب، طرز تهیه آش ماست بروجردی را به شما آموزش می دهیم و در مطالب بعدی، روش هایی که در دیگر شهرهای ایران برای تهیه این آش به کار گرفته می گردد را با شما در میان می گذاریم.

طرز تهیه آش ماست (بروجرد)

مواد لازم

  • بلغور یک پیمانه سر خالی
  • پیاز سه عدد
  • نخود نیم پیمانه
  • لوبیا سفید نیم پیمانه
  • اسفناج ساطوری یک کیلو
  • ماست سون کاله خرید آنلاین 3 پیمانه

طرز تهیه آش ماست

مرحله اول

نخود و لوبیایی که از قبل خیس نموده اید را با 5-6 پیمانه آب روی آتش تند به جوش بیاورید، سپس آتش را کم کنید و در قابلمه را ببندید تا بپزند. بعد از حدود 2 ساعت، کمی نمک اضافه کنید و دوباره در قابلمه را ببندید.

مرحله دوم

بلغور خامی که از قبل خیس نموده اید را با 3-4 پیمانه آب و پیاز چهارقاچ در قابلمه بزرگی روی اجاق بگذارید تا برای 2 ساعت با حرارت ملایم بپزد. در خاتمه ساعت اول به بلغور ها نمک اضافه کنید و در طور پخت چند بار هم بزنید تا ته نگیرند.

مرحله سوم

نخود و لوبیای پخته را با آب در قابلمه بلغور بریزید و هم بزنید. اسفناج را اضافه کنید و در قابلمه را باز بگذارید تا آش جا بیفتد. سپس ماست چکیده را اضافه نموده، نمک آش را مقدار کنید و همین که به جوش آمد، آن را از روی اجاق بردارید.

مرحله چهارم

برای تهیه این آش، به جای ماست، می توانید از کشک ساییده هم بهره ببرید. چراکه ترکیبات این دو تفاوت چندانی با هم ندارند و چنین تغییری، تفاوت چندانی را در طعم آش هم ایجاد نمی کند.

مرحله پنجم

پس از انجام همه مراحل گفته شده و آماده شدن آش، آن را در ظرف دلخواه سرو کنید و رویش را با پیاز داغ و نعناع داغ، یا کمی آجیل و برگه میوه تزیین کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه آش ماست (بروجرد)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آش ماست (بروجرد)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید